۱۳۸۸ آبان ۲۲, جمعه

بازدید از نمایشگاه قطعات خودرو

امروز به نمایشگاه قطعات خودرو در نمایشگاه بین المللی تهران سری زدم و حقیقتا خجالت کشیدم،چون همه چیزهایی رو که توش به نمایش در آورده بودن از دوحالت خارج نبود:
1-محصولات و قطعات قدیمی که فقط خاکشون رو تمیز کرده بودن یا رنگشون رو عوض کرده بودن
2-تکنولوژِی های کشورهای صنعتی و خصوصا آلمان که فقط برخی از ثروتمندان عزیز زحمت گرفتن نمایندگی هاشون رو کشیده بودن و فقط دو مورد بود که برام تازگی داشت و جالب بود که بین اونها هم به احتمال زیاد یکیشون تکنولوژِیش خارجی بود و برچسبش رو ایرانی زده بودن
این دو تا مورد این بودن:
1-یه دستگاه دزدگیر که توسط یه ایرانی ساخته شده بود و به کمک سیستم ردیاب GPRS می تونست موقعیت ماشینت رو تو هر نقطه دنیا بهت اطلاع بده و حجم بسیار کوچک داشت واز نظر برنامه ریزی برای افزایش کارایی بسیار انعطاف پذیر بود.البته نکته قابل توجه اینجاست که تو این دستگاه می بایست یک سیمکارت تلفن همراه(فرقی نمیکرد از کدوم شرکت باشه)قرار می دادیم تا با اس ام اس بتونیم تمام فرمان هاش رو بدیم و اطلاعات رو نیز از طریق اس ام اس برامون می فرستاد.
2-الکترود جوشکاری بسیار عجیبی به اسم "الکترود جوش جیبی" که بیشتر از مورد بالایی منو متعجب کرد،چون حقیقتااگه شما هم جای من بودید ،اصلا باور نمیکردید.
به خاطر هیجان بالای این محصول برای افرادی که در زمینه جوشکاری فعالیت می کنند،توضیحات این محصول رو بعدا مفصل براتون می نویسم.
ولی جا داره که بگم،افتضاح ترین بخش نمایشگاه محل نمایش محصولات ایران خودرو بود،یعنی اگه من به جای اونا بودم،به یه بهونه ای می گفتم برام مشکلی پیش اومده و شرکت نمی کردم.
البته امیدوارم این انتقاد من باعث سو تفاهم برای مسئولان این کارخانه نشه و این گله رو از روی دلسوزی بدونن و بیشتر برای ارتقای سطح این واحد عظیم تلاش کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر